جشنواره گرم پرشین تو زمستون سرد
09357990279
آشنایی با زبان برنامه نویسی HTML

آشنایی با زبان برنامه نویسی HTML

زبان برنامه نويسی اچ تي ام ال | HTML چيست ؟
اچ تي ام ال | HTML مخفف عبارت  Hyper Text Markup Language به معني زبان نشانه گذاري فوق متن است . زبان HTML اولين ، ساده ترين ، پرکاربردترين و مهم ترين زبان استاندارد  دنيا براي طراحي وب به حساب مي آيد  و به نوعي ساير زبان‌هاي برنامه‌نويسي براي طراحي سايت، به زبان HTML وابسته هستند. يکي از معدود  زبان برنامه نويسي که مرورگرها مي توانند به صورت مستقيم آن را بخوانند  HTML  است . 
تاريخچه زبان برنامه نويسي HTML
فيزيکدان تيم برنرز لي | Tim Berners Lee  يکي از پيمانکاران شرکت  CERN ( سازمان اروپايي تحقيقات هسته اي) در سال ????ميلادي  ، سيستم ENQUIRE را به منظور استفاده براي به اشتراک گذاري اسناد د رسازمان  پيشنهاد کرد. در سال ????، برنرز لي يک سيستم اينترنتي ابر متن | Hypertext را به سازمان پيشنهاد داد که به صورت رسمي از طرف سازمان پذيرفته نشد . سرانجام در سال 1991 ميلادي برنرزلي اولين سند عمومي HTML را با نام HTML Tags  در اينترنت قرار داد . اين سند شامل 18 مولفه نسبتا ساده تشيکل دهنده طرح اوليه HTML بود . HTML  زبان نشانه گذاري است که مرورگرها ي وب براي تفسير و ايجاد متون، تصاوير و ساير انواع متريال قابل استفاده در صفحات وب از آن استفاده مي کنند . در ادامه به روند پيشرفت و تکامل HTML خواهيم پرداخت .
روند تکامل HTML در گذر زمان
  HTML زبان برنامه نويسي  است  که در گذر  زمان به منظور ايجاد وب سايت‌هاي کارآمدتر و شکيل تر  دچار تغيير و تحول شد.
HTML1.0 و HTML 2.0
اولين نسخه منتشر شده HTML  در جهان نسخه HTML1.0 است  که نسخه اي محدود بود و تنها قابليت آن قرار دادن متون ساده در وب بود.. بعد از  آن نسخه HTML 2.0 به بازار معرفي شد . اين نسخه جديد از HTML  علاوه بر قابليت هاي نسخه قديمي داراي چند ويژگي جديد بود و تا سال 1997 ميلادي مويد استفاده قرار مي گرفت . 
معرفي نسخه HTML 3.0
 در گذر زمان تعدا د کاربران زبان برنامه نويسيHTML  به صورت چشمگيري افزايش پيدا کرد ، با افزايش کاربران محدوديت هاي نسخه هاي قبلي  HTML بيش از پيش به چشم وب مستر ها مي آمد ، زيرا آن ها به دنبال راهکارهايي برا ي استفاده از ويژگي ها و تگ هاي بيشتر به منظور ارتقاي ظاهر سايت خود بودند .در همين راستا يک گروه از برنامه نويسان ماهر اقدام به ارائه نسخه جديدي با نام HTML 3.0 کردند . اين نسخه جديد داراي قابليت هاي پيشرفته اي بو و به کاربران مژده ارائه ابزارهاي پرکاربرد ي براي طراحي سايت را مي داد ، ام باتوجه به سرعت پائين پروسه بارگذاري تنها قسمتي از دستورات بر صفحه به اجرا در مي آمد و به همين دليل به مرور زمان استفاده از اين نسخه به دست فراموشي سپرده شد .
HTML 3.2
ديري نپايد که  انجمن جهاني وب  اولين کار خود را با نام HTML 3.2 به بازار هاي جهاني ارائه  کرد . اين نسخه نسبت به نسخ  قبلي تغييرات اندکي داشت و اعمال تغييرات اساسي و چشم گير را به نسخه‌هاي بعدي موکول کرده بود و بر اساس همين وعده در ژانويه سال 1997 ميلادي اين نسخه HTML  به روز رساني شد و به نسخه استاندارد امروزي تبديل شد . اين نسخه توسط تمامي مرورگرها به صورت کامل پشتيباني مي شود .
HTML 4.01
در آوريل سال 1997 ميلادي انجم جهاني وب نسخه جديد از زبان برنامه نويسي HTML را به بازار ارائه کرد .تغييرات اين نسخه نسبت به نسخ قبلي ، تغييراتي چشمگير و قابل توجه بود .اين نسخه داراي قابليت هاي نسخه قبل به صورت بسيار پيشرفته تر و همچنين داراي قابليت هاي جديدو منحصر به فردي بود که بااستقبال خوب کاربران و وب مسترها مواجه شد .اين نسخه در آوريل سال 1998 ميلادي به عنوان  استاندارد رسمي طراحي سايت به دنيا معرفي شد .

XHTML
در اوايل قرن 21 ،ا نجمن  جهاني وب نسخه جديدي با نام XHTML 1.0 را به بازارهاي جهاني ارائه کرد. اين نسخه به صورت مشترک با نسخه  HTML 4.01 به عنوان استاندراد طراحي سايت معرفي شد .
HTML 5
 در نهايت آخرين و پيشرفته ترين نسخه HTML  که با نام HTML5  به بازار معرفي شد . اين نسخ بسيار کامل و پيشرفته است .
CSS  چيست ؟
سي اس اس | CSS مخفف عبارت  Cascade Style Sheets  است .زبان برنامه نويسي CSS   زباني است که از بوسيله انجمن جهاني وب به منظور رفع  نيازها و مشکلات زبان  HTML به بازار ارائه شد . به عبارت ديگر زبان برنامه نويسيCSS ، مکملي براي زبان برنامه نويسي HTML است و سعي در جبران کم و کاستي هاي اين زبان دارد . زبان برنامه نويسي CSS  به شما کمک مي کند استايي صفحه هاي وب سايت خود را يک با طراحي نموده و اين استايل طراحي شده را در همه صفحات مورد نياز اعمال نمائيد .در حال حاضر زبان CSS کليه نيازهاي وب مسترها را تامين کرده است .

ميزان درآمد طراحان سايت 
 با توجه به اين که طراحان وب به روش هاي مختلفي مي توانند به کسب درامد بپردازند ،اعلام يک عدد به عنوان ميزان درآمد ماهيانه براي طراحان و بکار بسيار دشوار و عملا غير معقول به نظر مي رسد . اما باتوجه به بازار کاري مساعد اين حرفه و با توجه به وسعت کاربرد وب در دنياي امروز . با توجه به بررسي هاي انجام شده ميزانم درامد طراحان وب در سطح قابل قبول و خوبي قرار دارد .

نرم افزار