جشنواره گرم پرشین تو زمستون سرد
09357990279
زبان PHP چیست و هر آنچه بایستی در مورد کاربرد php و مزیت های آن بدانید

زبان PHP چیست و هر آنچه بایستی در مورد کاربرد php و مزیت های آن بدانید

در ابتدا به بررسی زبان PHP چیست می پردازیم و در پاسخ به این سوال بایستی گفت php یکی از محبوبترین زبان های اسکریپت نویسی متن باز (Open-Source) جهان است که به صورت گسترده ای مورد استفاده طراحان وب قرار می گیرد.در امتداد این مقاله به معرفی زبان PHP چیست؟ و نرم افزار php چیست خواهیم پرداخت.

تاریخچه زبان php چیست ؟

تاریخچه php از اینجا شروع می شود که یک “زبان برنامه نویسی با استفاده از HTML” می باشد که در اصل برای برنامه های وب پویا استفاده می شود PHP به زبان برنامه نویسی C توسط Rasmus Lerdorf در سال ۱۹۹۴ برای استفاده در نظارت بر رزومه آنلاین و اطلاعات شخصی مرتبط با وی نوشته شده است.برای کسب اطلاعات در حوزه زبان html چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله تخصصی ما را در این حوزه مطالعه نمایید.

Php مخفف چیست ؟

در پاسخ به این پرسش بایستی گفت PHP: Hypertext Preprocessor و به معنی پی‌اچ‌پ پیش‌پردازندهٔ ابرمتن است، حال که با تاریخچه زبان php آشنا دید در امتداد مقاله به بررسی کاربرد زبان برنامه نویسی php چیست خواهیم پرداخت.

زبان php چیست و کاربرد آن

اگر بخواهیم درباره زبان php و کاربردهای آن صحبت کنیم باید بگوییم که پی اچ پی یک زبان اسکریپت نویسی متن باز محبوب در دنیا می باشد که به صورت اختصاصی جهت استفاده در طراحی و تولید محتوای وب سایت ها ایجاد گردیده است و می تواند در قالب های HTML گنجانده شود.
شما می توانید بجای قرار دادن تعداد زیادی از کد ها و تگ های C و یا Perl، به راحتی با تعداد کد های کمتر و آسان تر خروجی خود را در قالب HTML منتشر نمایید. زبان PHP دارای تگ های اختصاصی برای شروع و پایان می باشد که به راحتی می توانید در میان کد های HTML خود با استفاده از تگ های فوق به حالت PHP وارد شوید.

مزایای زبان برنامه نویسی php چیست ؟

از مزایای زبان PHP که آنرا از زبان های اسکریپ نویسی دیگر مانند Java-Script متفاوت می نماید، این است که کد های PHP برخلاف Java-Script در ماشین سرور اجرا شده و نتیجه پایانی آن برای کاربر ارسال می گردد، این موضوع باعث می شود تا بازدیدکنندگان سایت قادر به تشخیص اینکه شما دقیقا از چه کدهای استفاده نمودید، نباشد. علاوه بر مورد مذکور، همچنین می توانید وب سرور خود را به نحوی تنظیم نمایید که تمامی فایل های HTML را نیز با موتور PHP پردازش کند، که در این صورت بازدیدکنندگان وب سایت شما به هیج وجه قادر به مشاهده کد های استفاده شده نخواهند بود. به طور خلاصه در پاسخ به مزایای زبان برنامه نویسی php چیست ؟ چرا php بایستی گفت دلیل محبوبیت PHP چند مزیت آن است.در حقیقت زبان PHP بیشتر برای اهداف توسعه وب مناسب می باشد.حال با توجه به درک مزایای زبان php به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه تکنیک کد نویسی و کدنویسی چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

مزایای زبان php چیست ؟

  • کراس پلت فرم
  • اتصال آسان پایگاه داده
  • استفاده آسان
  • متن باز

کاربرد زبان php چیست ؟

  •  طراحی وب‌سایت (Back-end)
  • ساخت نرم افزار دسکتاپ
  • ساخت قالب و افزونه وردپرس
  • ساخت ربات تلگرام
  • ساخت گرافیک با PHP
 
شایان ذکر است با توجه به ویژگی های زبان php آمارها نشان می دهد که کاربران آن بیشتر تمایل به استفاده و خرید هاست لینوکس دارند.
مزایای زبان php چیست
در راستای بررسی کاربرد php بایستی گفت، بهترین مزیت PHP نسبت به سایر زبان های گسترده برنامه نویسی تحت وب مانند ASP.Net آسانی فوق العاده آن است که باعث می شود که هر تکنیسین آماتوری نیز بتواند به راحتی کار طراحی وب سایت خود را با آن آغاز نماید. علاوه بر راحتی بسیار در نوشتن کد های زبان php، این زبان همچنین امکانات فوق العاده پیشرفته ای را نیز برای افراد حرفه ای به ارمغان آورده است.با این وجود زبان برنامه نویسی ASP.Net کاربردهای مختص خود را دارد،  برای کسب اطلاعات درباره  زبان برنامه نویسی ASP.Net چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.
امکانات نامحدود، انجمن های گفتگو و جامعه مجازی کامل PHP، این زبان اسکریپت نویسی را تبدیل به یکی از محبوبترین زبان های متن باز دنیا نموده است. زبانphp مانند هر برنامه و یا زبان متن باز (open source language) دیگر به صورت رایگان عرضه می شود، در نتیجه شما هیچ گاه مجبور به پرداخت مبالغ گزاف برای حق امتیاز و پشتیبانی آن نمی باشید.
قابل ذکر است که زبان php در ابتدا تنها شامل تعدادی از مایکرو های کوچک برای کمک به کد نویسان در طراحی صفحات وب سایت بود. اما خاصیت متن باز بودن آن به کاربران اجازه می داد تا همواره به امکانات آن بیفزایند و مشکلات آن را برطرف کنند. همین موضوع موجب شد تا به مرور زمان، PHP از یک مجموعه ماکرهای کوچک تبدیل به محبوبترین زبان اسکریپت نویسی دنیا گردد.حال که مزایای زبان php را بررسی کردیم در امتداد مقاله به بررسی نرم افزار php چیست می پردازیم.
به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه فریم ورک Cakephp چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.مزایای زبان برنامه نویسی php چیست؟

امکانات استفاده از زبان phpچیست ؟

با استفاده از PHP می توانید صفحات تحت وب با قابلیت های مختلف مانند امکان لاگین با حساب کاربری و رمز عبور در زمان باز کردن صفحه وب سایت، بررسی جزییات فرم ها با استفاده از کد، ایجاد انجمن ها، ایجاد گالری تصاویر، ایجاد عملیات رای گیری و نظرسنجی از کاربران و بسیاری از قابلیت های دیگر استفاده نمایید.
زبان اسکریپت نویسی PHP سازگاری بالایی با دیتابیس های نوع MYSQL دارد. اما mysql چیست به صورت خلاصه MYSQL نیز یک دیتابیس SQL رایگان و متن باز می باشد.
در مجموع دلایل بسیار زیادی برای استفاده از زبان اسکریپت نویسی PHP برای طراحی وب سایت های کوچک و بزرگ وجود دارد.
PHP به عنوان یک زبان اسکرپت نویسی متن باز و رایگان دارای پشتیبانی بسیار قوی، توسط برنامه نویسان و تیم های حرفه ای در سرتاسر دنیا می باشد. شما با یک جسنجوی ساده در اینترنت در مورد هر نوع مشکل در پروسه کد نویسی خود می توانید راه حل ها و کمک های بسیار جامعی را در سطح اینترنت بیابید.
زبان PHP می تواند بر روی تمامی سیستم عامل های بزرگ دنیا و انواع وب سرورهای اجرا شود.
 
همچنین در استفاده از زبان php سرعت طراحی و تولید محتوای وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد و در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد.امیدواریم با خواندن این مقاله با مفهوم برنامه php چیست آشنا شده باشید.

نرم افزار